Każde świadczenie przesyłane w komunikacie świadczeń ambulatoryjnych i szpitalnych (SWX) składa się z trzech poziomów:
- zestawu świadczeń - dane dotyczące pacjenta, hospitalizacji, uprawnień pacjenta
- świadczenia - dane dotyczące daty udzielenia świadczenia, jednostek chorobowych ICD10, miejsca wykonywania świadczeń, personelu medycznego, pobytu na oddziale, procedur ICD9
- pozycji rozliczeniowej - dane dotyczące wykonanych usług z pakietu w umowie.
Błędy podczas importu mogą zostać wykryte na każdym z tych trzech poziomów. Jeżeli na jakimś jednym poziomie zostanie wykryty błąd przy dwóch pozostałych poziomach wykazywany jest "ślepy" błąd o nazwie:
- Niezgodne dane - brak potwierdzenia zestawu świadczeń/świadczenia/pozycji rozliczeniowej wynikający z innego błędu w ramach zestawu świadczeń
lub
- Niezgodne dane świadczenia.
Te błędy nie wskazują na przyczynę problemu i należy poszukać błędu właściwego na innym poziomie.
W przypadku gdy błąd zostaje wykryty na poziomie zestawu świadczeń lub świadczenia na pozycjach rozliczeniowych oznaczany są "ślepe" błędy : "Błąd pozycji rozliczeniowej wynikający z wystąpienia innego błędu w zestawie świadczeń" lub "Błąd pozycji rozliczeniowej wynikający z wystąpienia innego błędu w danych świadczenia"
W przypadku gdy świadczenie zawiera wiele pozycji rozliczeniowych i błąd właściwy występuje w jednej pozycji rozliczeniowej na pozostałych pozycjach oznaczany jest "ślepy" błąd : "Błąd pozycji rozliczeniowej wynikający z błędu w innej pozycji rozliczeniowej"
|